Ny bruger?

Første gang du besøger selvbetjeningen, skal du oprettes som bruger.

Brugeroprettelsen sker ved at trykke på “Login” knappen i menuen til højre og herefter trykke på “Opret mig som bruger” under teksten til højre for cpr nummer boksen.

Under brugeroprettelsen skal du udfylde en række oplysninger om dig selv, det er vigtigt at du udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mail adresse til at sende et aktiveringslink og senere til at give dig besked, når der er svar på e-portalen fra din læge.

Når du har udfyldt brugeroprettelses skemaet, og har trykket på “opret mig”, modtager du kort efter en mail fra “noreply@besoeglaegen.dk”. Mailen sendes til den email-adresse du angav, da du oprettede dig som bruger.

Tryk på aktiverings-linket i mailen – et nyt vindue vil nu åbne sig og du vil her kunne se, at din bruger er vellykket aktiveret.
Du kan nu logge ind på e-portalen med dit brugernavn (CPR-nummer) samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du registrerede dig som bruger)

Når det er første gang du bruger e-portalen, har du kun rettighed til en begrænset del af portalen, du kan få yderligere rettigheder ved at kontakte din læge. Som udgangspunkt har man altid rettighed til at sende beskeder til sin læge, forny recepter og forespørge om en tid såfremt klinikken anvender alle disse funktioner.

OBS:

Fra 2019 er der af sikkerhedsmæssige årsager lavet ændringer på vores hjemmeside, så det er nu muligt at bruge NemID ved login på Selvbetjeningen/E-Portalen.

Det er dog stadig muligt at logge på UDEN NemID. Dog er der her lavet en ændring, så der efter de sædvanlige oplysninger er blevet indtastet, bliver tilsendt en verifikationskode på jeres email, som også skal indtastes. Dette skal gøres ved hvert login.